tisdag 18 september 2012

CHOCOLATE CHIP COOKIES


Jag hittade ett recept på chocolate chip cookies hos littledessert och var ju tvungen att prova
SUPERGODA

 De till vänster är orginalreceptet, de andra är med tobleronekross


3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
0,5 msk vaniljsocker
1 ägg
1 dl socker
0,5 dl mörk mucovadosocker
75 g avsvalnat smält smör
70 g mörk choklad
50 g vit choklad

Sätt ugnen på 160 grader
Blanda alla ingredienser i en bunke
Blanda i chokladen sist
Rulla bollar, lägg på en bakplåtspappersklädd plåt, och platta till dem lite med handen
Grädda 10- 15 min

Jag hade mina inne 14 min

Jag provade även att byta mörkt mot ljust muscovadosocker och chokladen mot tobleronekross
Jätte goda båda 2, men orginalreceptet blev godast där den mörka chokladen bryter av mot allt det söta

De är jättelätta att göra och snabbt går det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar